Locktång i julklapp

Kommentera
Jag märker verkligen att jag har kommit in i den ålderna då att önska sig julklappar snarare är jobbigt istället för kul.
 
Det var mycket enklare när man var liten och det enda man behövde göra var att ringa in ALLT i lekias katalog och sen lämna den til mamma.
Nu känner jag mig så tråkig när jag säger att jag bara önskar mig pengar.
Men det är ju så otroligt smidigt eftersom man då kan köpa något som man själv kan välja eller som kanske dyker upp längre fram.
 
Så därför vart jag så glad över att jag i år faktiskt hade något som jag kunde önska mig, för hallå alla gillar väl ändå att få paket.
 
Länge har jag använt min locktång från Björn Axén och den har funkat väldigt bra.
Men jag gillar inte att den har en klämma då det blir fula små "skarvar" längst ner vid topparna,  jag har istället virat håret runt den med klämman öppen och då har den bara varit ivägen.
Mitt hår har dessutom på senaste tiden äntligen förstått att jag faktiskt vill att det ska växa, men det gör att jag skulle behöva en lite större locktång eftersom jag gillar dom där riktigt stora sexiga lockarna lite mer än tajta lockar.
 
Efter lite marknadsundersökning så bestämde jag mig ändå för att önska mig Nume titan 3.
Den är av 100% titan villket inte skadar håret på samma sätt som en vanlig locktång, och den har tre stycken avtagbara storlekar på tängerna.
Den minsta är 19mm en på 25mm och den största 32mm.
Så man kan både göra korkskruvslockar eller lite mera betchy vågor.
 
Och ja schyy, säg inget men jag vet redan att jag kommer att få den. ^^
Mamma hörde mig nämna det och kom lite diskret framsmygade dagen därpå och frågade om jag kunde glömma lätt, om jag hjälpte henne att beställa den.
 
Så nu sitter jag här och småsneglar på paketet som ligger inslaget uppe på överskåpet och längatar tills det får öppnas så att jag får testa den.