Second hand shopping

Kommentera
I helgen så var det bytardagarna uppe på travet, så jag passade på att fara dit en vända för attt se om dom hade något fynd.
 
Bytardagarna anordnas två gånger om år och då får privatpersoner fara och lämna in kläder som dom inte längre använder, som andra sen kan köpa till ett oroligt pris.
På så sätt kan man själv tjäna sig en duktig slant medans man också kan fynda superfina oanvända plagg för sissådär 10kr.
Och det känns ju inte helt fel nu när höstsäsongen har börjat och man är sugen på något nytt till garderoben.
 
Det känns samtidig bra eftersom kläderna som blir över skänks till familjer som bor på soptippar i rumänien.
Och på så sätt kan göra en god gärning.
 
Jag lyckades i alla fall hitta några riktigt fina grejer.
Några av grejerna var väldidigt oväntade som tex pälsvästen som egentligen ligger en bit utanför min comfort zone, men jag hoppas att jag ska våga använda den nån gång^^
 
 
 
 
 
Skinnjackan (längst in mot väggen) syntes väldigt dåligt på bilden så jag kanske lägger upp någon bild lite senare i veckan :)