Fyrverkerier i Umeå och shopping

Kommentera
Under  nyårskvällen och dagen så for jag och familjen till umeå.
Vi hade ingen annan att fira med i år därför valde vi att göra något kul, istället för att sitta hemma.
Mamma bokade in oss få Comfort hotell, som ligger samankopplat med Utopia som är Umeås nyaste och absolut finaste galleria.
Så ni kan ju tänka er hur jag gick loss på mellandagsrean, eftersom jag haft ett updämt behov då jag valde att inte handla något under hela december för att vänta tills rean skulle komma.
 
På kvällen så gick vi ner till älven bakom rådhuset och kollade på fyrverkerierna, och om vi säger såhär det var nog det vackraste och häftigaste jag någonsin sett.
Trost att det var -17 C , trångt så man stog upp i ansiktet på totalt okända människor, och fick siggar och champagne i facet så var det absolut värt väntan.
För fyrverkerierna verkade aldrig ta slut och dom måste lätt ha blåst iväg uppemot en halv miljon för en sån pampig pjäs.
Man såg till och med hur folk sökte sig upp emot hustaken och gick ut på bron bara för att få en så bra utsikt som möjligt.
 
Hotellet var superfint och frukosten perfekt för en som är vrålhungrig på mornarna.
Personalen var dessutom jättegullig och hälsade alltid och frågade om allt var bra, om man saknade något osv.
 
Jag passade på att gå in på New Yorker eftersom det inte finns hemma och är min favoritbutik för billigare kläder och oj vad förvånande, det blev i princip svart, vitt, grått och mestadels basics.
Men det blev också en liten påse från BikBok med litte mer basics och ett smykesset med en marmorring och tillhörande örhängen som jag faktiskt är riktigt förtjust i.
 
Jag känner mig riktigt nöjd med alla köpen och det känns verkligen som att allt kommer att komma till användning.
Ett par av byxorna jag köpte från New Yorker har dessutom en bred resår som liknar den som finns på Calvin Cleins underkläder som jag drömmer om.
Jag är extremt svag för sådan resår eftersom jag tycker att det ger ett lite sportigare intryck till en outfit men fortfarande med en välklädd känsla.