Luciafirande och julhets

Kommentera
I fredags så gick hela skolan på musikliniens luciatåg, som dom arbetat med under dom senaste veckorna.
Jag kan nog inte direkt säga att jag är den kyrkligaste människan direkt, men det var otroligt stämningsfullt.
 
Och om vi säger så här, jag förstår varför dom valde musik, alla var enormt duktiga på att sjunga och ännu häftigare blev det genom att nästan alla sånger var a ca pella.
 
Brorsan fick mig dessutom att inse att det bara är ca 1-2 veckor kvar tills det faktiskt är julafton.
Men i år så var jag fakiskt ute i god tid med att fixa julklappar till familjen (hoppas bara att brorsans present ska hinna komma i tid ).
 
En sak som jag är riktigt taggad inför är att vi i år ska fira på uppesittarkvällen med kusinerna, det har jag inte gjort sen jag var ca 6 år.
Vi brukade alltid fira jul hemma hos mormor och morfar i deras enorma julhus med hela familjen, men efter att dom sålde huset  har det inte blivit av.
Så det ska bli kul att träffas igen, då vi väldigt sällan möts annars.
 
 
En bild från förra helgens enorma julbak, tog mig nog lite vatten över huvudet då jag valde att göra en dubbel sats för det blev nog uppemot 80 lussekatter. ^^